torsdag 19 augusti 2010

Svett, svett, svett

Jag vaknade inatt av att jag kände mej blöt. Allt i sängen var dyngesurt. Man kunde vrida ur vätska ur lakan täcke örgott och mina nattkläder.

Tog en härlig dusch och sen tillbaks i sängen. Fick hjälp av en sköterska. Herregud dom är verkligen fantastiska här.

Skulle sen till Odontologen. Taxi beställdes till 1300 men när klockan var 1330 hade fortfarande ingen kommit som tur var kom min underbara gumma för att hälsa på mej så hon körde mej bort.

Nu såg det bättre ut i munnen igen, Två ganska läskiga jätteblåsor under tungan önskar jag att jag inte hade kollat på. Svedan och värken sitter nog mer nere i halsen. Dom tvättningarna jag har gjort själv har visat sej bra.

Senare på kvällen brast det för mej och jag började lipa som ett barn. Det var andra gången sedan jag fick sjukdomsbeskedet så jag gav mej själv rätt att gråta. Allt känns hopplöst. Jag har skrivit mitt testamente, ifall, ifall.

Nu avbryts sondmatningen och jag får istället näringsdropp och primprelon via sonden. Ny medicin för att få igång magen. Hoppas hoppas!!

Inga kommentarer: