söndag 22 augusti 2010

Reflexioner

När jag sitter och skriver nu faller det mej in att jag kanske skrämmer dej rejält, dej som jag vänder mej till med min blogg, du som har fått din diagnos och vill veta vad som kommer att ske. Det vore synd i så fall för meningen är den motsatta. Om man vet vad man skall gå igenom är det lättare att stå ut. Det är ju inte heller så att alla får det som jag har det nu. Det är en otrolig spännvidd mellan personer i samma ålder med samma diagnos, hur biverkningarna visar sig. Samtidigt är det så att man stärks av varje sak man tar sig egenom.

Jag har valt att berätta utifrån mig själv hur jag upplever behandlingen och sjukdomen utan att gå in för mycket på teknik runt behandlingen eller olika typer av läkemedel. Det hade jag i vilket fall inte kompetens för och det kan man hitta ganska mycket av på nätet.

Inga kommentarer: