söndag 22 augusti 2010

Illamående, Illamående, illamående

Rubriken är en bra sammanfattning över som senaste dagarna fram till fredag den 20.e. Jag får nu all näring via sonden men det är inte problemet. Det är märkvärdigt hur själva sondmatningen fungerar utan minsta obehag. Alla jag har talat med säjer det samma. Det ser läskigt ut med en slang i näsan som går ner till magsäcken men man har inget obeh av det snarare slipper man problemet med att tvinga sig till att svälja när det gör ont och tar emot. Fast i mitt fall framkallar allt som går ner i magen kräkningar just nu. När man mår illa och börjar kräkas sänker man takten på droppet (sondmatningen alltså) och när det gått över ökar man igen. Det tar väldigt lång tid att få i sig något och under ständig obehagskänsla. Jag vår nu inte i mej mer än 1-2 påsar välling om dagen och tappar i vikt. Magen fungerar inte som den skall heller och inte heller kisseriet. Samtidigt har jag en envis feber. Inte hög men runt 37,7-37,9.

Man har beslutat att drastiskt ta bort sondmatningen och ge vätske och näringsdropp istället.

Inga kommentarer: