tisdag 10 augusti 2010

Vårdcentralen

Läkaren hade kontrollerat mina världen och allt såg bra ut. Dvs det som inte berör cancern naturligtvis.Sockret var 6,9 långsockret var 4,6, kolostorolet var 4,9 och blodtrycket 135/85. Min depression känns mycket bättre konstigt nog och jag skulle helst vilja trappa ner min Zoloft men han tyckte det var en dålig timing.

Efter 2 försök fick han ner sonden på rätt plats. Slangen är smal mycket smalare än en blyertspenna. Inuti fanns något hårdare material som gjorde att det gick att styra den ner till magsäcken. Jag fick sprayat ner bedövningsmedel i halsen innan och hela införningen av sonden gjorde inte ont men var såklart obehagligt. Det ser ondare ut än det är.

Man blåste sen luft med en tom kanyl så att man kan kontrollera att den inte kommer ner i luftstrupen. Slangen fästs vid kinden över örat och ner bakom ryggen. Först kontrollerade man med vatten som en dubbelkontroll och sen lät vi 250 ml gå ner medan vi var kvar. Resten tog vi när vi kom hem.

Konstigt nog kännar man ingen hunger eller törst. Jag har inte ett dugg ont av att se folk äta eller titta på recept. Vi kollade tom pä masterchef på kvällen.

Inga kommentarer: